Miért jó az Angyalkert Óvodába járni? Mert: ”Az Angyalkert Óvodában kilóghatok a kockából , így Én is jól érzem Magam, mert szeretnek, elfogadnak olyannak, amilyen vagyok.”


Rólunk

Esztergomi Angyalkert Óvoda





Intézményünk elhivatottsága, hogy a családi nevelést kiegészítve, derűs, boldog, gyermeket neveljünk, szeretetteljes környezetben, akik személyiségük teljes kibontakozása közben örömüket lelik óvodánk nevelési rendszerében.

Óvodánkban figyelembe vesszük az egyéni különbségeket, „KILÓGHATOK A KOCKÁBÓL” komplex nevelő-fejlesztő munkánkkal biztosítani tudjuk az optimális feltételeket ahhoz, hogy minden gyermek önmagához képest, egyéni ütemében fejlődjön, fejlődhessen. Szükség esetén igénybe vesszük külső szakember segítségét.

Gyermek központú szemléleten alapuló nevelő-fejlesztő munkánk biztosítja: a nyugodt, kiegyensúlyozott gyermeki személyiség teljes kibontakozását, hogy minden gyermek egyenlő eséllyel részesüljön színvonalas nevelésben, a gyermeki szükségletek kielégítését, és a gyermekek környezettudatos magatartásának kialakulását.

Az alkalmazottak empatikus, probléma érzékeny attitűddel, a gyermek pozitív személyiségjegyeinek erősítésével érzelmi biztonságot nyújtanak óvodásaink számára.

A gyermekek egyéni fejlődési ütemét figyelembe véve tervezzük, szervezzük komplex nevelő-fejlesztő munkánkat, biztosítva óvodásaink számára a szabad választási lehetőséget (naponta komplex kezdeményezés kínálatcsokra, mely a gyermekek egyéni képességeihez igazodó művelődéstartalmakat közvetít).

Színes, gazdag, változatos tevékenységekkel, programokkal ellensúlyozzuk a hozzánk érkező hátrányos helyzetű gyermekek élményszegény, ingerszegény életmódját.



A nevelés alapelvei az Angyalkert óvodában

· Az óvoda minden dolgozója, az óvodai élet minden pillanatában, köteles tiszteletben tartani a gyermekek jogait.
· A gyermekek mindenekfelett álló érdekének figyelembevétele.
· Esélyegyenlőség biztosítása.
· Hátrányos megkülönböztetés tilalma.
· Az óvodai élet alaptevékenysége a semmi mással nem helyettesíthető szabad játék.
· Támaszkodni a gyermek természetes kíváncsiságvágyára, megismerési vágyára, érzelmi beállítódására.
· Az etnikai kisebbséghez tartozó valamint a sajátos nevelési igényű gyermekek sikeres integrációjának, szocializációjának megvalósítása.
· Pozitívum erősítése.
· Nevelő-fejlesztő munkát a kötetlenség és komplexitás jegyében szervezni,
· A tanulás tartalmát és eszközeit, a különböző tevékenységeket az óvodapedagógus szabadon választja meg, úgy, hogy figyelembe veszi a gyermekek életkori sajátosságait és a sikerkritérium táblázatban megfogalmazott “ Fejlődés jellemzői óvodáskor végére” elérendő fejlettségi szintet.
· A család-óvoda kapcsolatára a kölcsönös tiszteleten és bizalmon alapuló partnerkapcsolat legyen a jellemző, de a pedagógiai kompetencia területén az óvodapedagógus vezető szerepe érvényesüljön.
· A gyermekvédelmi munka minden óvodapedagógus munkaköri kötelessége.
· Az óvoda minden dolgozójára nézve kötelező az etikai normák betartása. Az óvoda minden dolgozója figyelembe veszi azokat kulturális és életformabeli szokásokat, értékeket, amelyek jellemzik és erősítik a cigányságot.
· Másság elfogadása.
· Másság elfogadtatása.
· Az iskolaérettségi vizsgálaton részt vevő óvodásaink esetében vállalni az óvodai nevelést a tankötelezettség eléréséig akkor is, ha a gyermek a 7. életévét betöltötte.
· A nevelő-fejlesztő munka eredményességét, hatékonyságát a hozzáadott pedagógiai érték alapján mérni, külön-külön minden gyermek esetében.



Célunk

Komplex nevelő-fejlesztő munkánk célja:
· Minden gyermek önmagához képest, egyéni és eltérő ütemben fejlődjön az intézmény szokás és szabályrendszerének keretei között úgy, hogy ennek eredményeképpen, 3-4 év óvodai nevelés hatására alkalmassá váljon az iskolai élet megkezdésére.
· A harmonikus és sokoldalú személyiségfejlesztés, példamutató magatartással.
· Az etnikai kisebbséghez tartozó, és a sajátos nevelési igényű gyermekek esélyegyenlőségének megteremtése.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Itt üzenhetsz Nekünk! :